top of page
Szukaj
  • kamilakurkowska

Przychodzi prawnik do lekarza

Zaktualizowano: 13 sie 2023


Wyobraź sobie taką sytuację. Jest piękny letni wieczór. Postanawiasz zorganizować przyjęcie, imprezę z okazji Twoich urodzin lub imienin, albo po prostu wpadłaś na świetny pomysł, by zaprosić najbliższych znajomych, aby uczcić połowę lata.




Ten dzień

Kiedy goście zjawiają się w Twoim domu o umówionej godzinie i pukają do drzwi otwierasz im w szlafroku i włosami owiniętymi ręcznikiem, bo właśnie wzięłaś prysznic. Na stole na tarasie goście widzą torby na zakupy, gdzie jeszcze w opakowaniach czekają produkty na dzisiejszą kolację. Złożony obrus jeszcze wisi na krześle, a świeczki, które tak cudnie podkreślają atmosferę letniego wieczoru, jeszcze nie zostały wyjęte z kredensu.


Nie, nie pomylili daty, godziny ani miejsca. Ty też nie zapomniałaś o przyjęciu. Po prostu się do niego nie przygotowałaś, ani go dobrze nie zaplanowałaś. Pół biedy, jeśli są to Twoi najlepsi przyjaciele i przyjaciółki oni i one pewnie zrozumieją i obrócą to w żart. Ale co w przypadku jeśli zaprosiłaś kogoś, na kim chciałaś zrobić pozytywne wrażenie? Co wtedy?

Zastanów się, jak poczuli się goście? Jak Ty się czułaś w tej sytuacji?

Teraz pewnie zadajesz sobie pytanie, co ta sytuacja ma wspólnego z Toba i dlaczego o tym piszę, w newsletterze dla prawniczek?


Pierwsze spotkanie z klientem kancelarii

No to wróćmy do prawniczej rzeczywistości i zastanówmy się, co ma wspólnego ten scenariusz z rozwojem kancelarii, pozyskiwaniem klientów i zaplanowaniem strategii działań. Powiem krótko, jeśli wchodzisz na spotkanie z klientem kancelarii, szczególnie jeśli jest to pierwsze spotkanie i chcesz wywrzeć na kliencie pozytywne wrażenie, to bez ustalenia planu, spotkanie może się skończyć właśnie takim chaosem i brakiem satysfakcji obydwu stron, jak w przypadku tego nieszczęsnego, letniego wieczoru, który opisałam na początku dzisiejszego newslettera.


Kontrola

Jednym z najważniejszych elementów podczas prowadzenia rozmowy z potencjalnym klientem jest zachowanie kontroli nad spotkaniem. Być do tej do tej pory wychodziłaś z założenia, że, aby klient kupił Twoje usługi to powinnaś zaimponować mu wiedzą, od razu wiedzieć, jakie rozwiązanie problemu klienta, zanim on sam jeszcze nie zdąży Ci wytłumaczyć, dlaczego do Ciebie przyszedł. Przecież masz już wieloletnie doświadczenie zawodowe, słyszałaś mnóstwo takich historii i miałaś już kilku lub kilkunastu klientów z takimi samymi problemami. Po co tracić czas, na słuchanie tego, co ma do powiedzenia klient? Przecież on się nie zna prawie. To Ty świetnie wiesz i zaraz mu powiesz, jak rozwiązać jego problem. Brzmi znajomo?

Powiem wprost, darmowe konsultacje to nie jest najlepsze podejście do rozwoju kancelarii i pozyskiwania klientów.. Kropka.


Przychodzi prawnik do lekarza

W mojej ocenie środowisko prawnicze i środowisko lekarskie ma ze sobą wiele wspólnego. Dlatego pozwolę sobie na analogię pierwszego spotkania z klientem do wizyty u lekarza. Czy zdziwiłabyś się idąc do lekarza z bólem głowy, że lekarz bez przeprowadzenia dogłębnego wywiadu i szczegółowych badań przepisałby Ci jakieś lekarstwa, bo przecież przyjął już setki takich pacjentek i pacjentów, jak Ty. Zaufałabyś takiemu lekarzowi? Chyba nie… To dlaczego tak wiele prawników i prawniczek daje klientom receptę przed diagnozą?


Dlatego fundamentalnym elementem pierwszego spotkania jest, słuchanie i zdobywanie informacji, zanim postawisz klientowi diagnozę. To dlatego wcześniejsze przygotowanie się do spotkania i zaplanowanie go przynosi korzyść obu stronom.

Przygotowałam dla Ciebie 5 zasad, o których musisz pamiętać, kiedy spotykasz się z klientem. Gwarantuję, że niektóre z nich będą dla Ciebie wielkim zaskoczeniem.


Wpis z tymi 5 zasadami znajdziesz na moim blogu, a tymczasem zapraszam Cię na moje DARMOWE szkolenie: Jak pozyskiwać klientów do kancelarii.




Podczas szkolenia pokażę Ci:

  • Jaki jest skuteczny sposób zdobywanie idealnych klientów do kancelarii?

  • Jak pozyskiwać klientów na szalenie konkurencyjnym, prawniczym rynku?

  • Jak uniezależnić się od klientów z ulicy lub z polecenia i przestać żyć z miesiąca na miesiąc?

  • Jakie są 3 najważniejsze błędy, które popełniają prawniczki prowadząc kancelarie?


59 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page