top of page
Szukaj
  • kamilakurkowska

Prawniczki (i prawnicy) w mediach społecznościowych - wyniki badania 📊

Prawniczko,

W kwietniu opublikowałam tekst dotyczący mediów społecznościowych w branży prawniczej.


W tekście tym poprosiłam moje odbiorczynie o uzupełnienie ankiety, w której pytałam jakich mediów społecznościowych używają, do czego oraz jaki jest ich stosunek do social mediów. Na ankietę odpowiedziało w sumie 65 prawniczek i.. prawników, bo wiem, że panowie też się zaangażowali 🙃


Czy to dużo? Nie wiem, ale uważam, że na podstawie tej ankiety można już wysnuć pewne wnioski, jak prawniczki i prawnicy korzystają z social mediów i do czego je wykorzystują.

Bardzo Ci dziękuję jeśli uzupełniłaś ankietę i poświęciłaś mi swój czas 🙏





Facebook (FB)


Chyba najstarsza i najpopularniejsza platforma społecznościowa. Coraz więcej słyszę jednak głosów, że wiele osób rezygnuje z bycia tam, a algorytm Facebooka coraz częściej podrzuca nie do końca adekwatne treści. Nie wspomnę już o reklamach. Zaznaczę tutaj, że ja nie mam nic przeciwko reklamowaniu się na Facebooku i sama używam tego narzędzia jednak, to co mi przeszkadza w Facebooku to słabe dopasowanie reklam i treści pod moje zainteresowania.

▻ Czyżby zespół Meta tak bardzo poszedł w monetyzację użytkowników i użytkowniczek FB, że już nie szlifuje tak dobrze algorytmu?

▻ Czy to tylko moja obserwacja?

▻ Co Ty o tym sądzisz?


Chcesz wiedzieć do czego używają Facebooka inne prawniczki i prawnicy? Oto wyniki mojej ankiety. Najwięcej, bo 61,5 % używa do komunikacji z rodziną i znajomymi. 57% korzysta prywatnie do obserwowania marek i osób, które je interesują, a 55,5% do nawiązywania i utrzymywania relacji prywatnych. Wygląda więc na to, że FB jest głównie używany przez prawniczki i prawników do komunikacji i obserwowania marek ze sfery prywatnej.


Instagram (IG)


To platforma ze stajni Meta, czyli tej samej co FB, WhatsApp i Messenger. Zobacz, jak wykorzystują go prawniczki i prawnicy. Najwięcej, bo aż prawie połowa (49 %) respondentek i respondentów używa IG prywatnie i obserwuje marki i osoby, które je interesują. 35,5 % nie ma konta na IG, a dla 34 % Instagram to rozrywka, przyjemne spędzanie czasu. 31% prawniczek i prawników nawiązuje i utrzymuje tam relacje prywatne oraz komunikuje się ze znajomymi i rodziną. Podobnie jak w przypadku FB, Instagram przede wszystkim jest wykorzystywany do komunikacji i obserwowania marek w sferze prywatnej, jednak wyraźnie widać, że o ile tylko 9% ankietowanych nie ma konta na FB, to na IG aż dobrze ponad ⅓ (35,5%).


TikTok


Można powiedzieć, że TikTok, to młodszy brat, a może młodsza siostra 😉 Instagrama. Wiele badań pokazuje, że w najmłodszej grupie użytkowników FB jest zdecydowanie passé, Instagram też tak średnio, a prym wiedzie właśnie TikTok. A jak to jest wśród prawniczek i prawników?

91% ankietowanych nie ma tam konta. 4,5% procent korzysta z TikToka, jako źródła rozrywki i przyjemności. Jedna osoba wskazała, że ma tam konto, by obserwować profil dziecka. Nie pomyślałam, by dać taką opcję odpowiedzi - cenna wskazówka.

Dodatkowo warto zauważyć, że 3% używa TikToka do budowania marki osobistej, pozyskiwania klientów i poszerzania sieci biznesowej. Ciekawe prawda?


LinkedIn (LI)


Muszę przyznać, że to moje ulubione medium. Ostatnio wyświetlił mi się komunikat, że jestem na LinkedIn już od 2011 roku, czyli aż 13 lat 🥳 No dobrze, ale dziś nie o mnie.

Prawniczki i prawnicy używają LI do poszerzania sieci biznesowej (71%),nawiązywania i utrzymywania relacji zawodowych (68%) i zdobywanie wiedzy w obszarze zawodowym (64,5%). 9% ankietowanych nie ma w ogóle konta na LinkedIn.

Twitter (TT)


Ja z TT korzystam bardzo mało. Właściwie tylko wtedy, gdy coś ważnego dzieje się w świecie. Ostatni raz kiedy kompulsywnie sprawdzałam feed na TT, to był dzień napaści Rosji na Ukrainę. Byłam poza Europą, bez dostępu do polskich tradycyjnych mediów. Dodatkowo, po południu mieliśmy zaplanowany lot powrotny do Polski, planowo nad terytorium Ukrainy. Wtedy doceniłam Twittera.


Wracając do ankiety. Większość ankietowanych, bo aż 78,5% nie ma w ogóle konta na Twitterze. 12% korzysta z TT prywatnie obserwując interesujące marki i osoby, a, co ciekawe 4,5% wykorzystuje TT do budowania marki osobistej i pozyskiwania wiedzy w obszarze zawodowym.


YouTube (YT)


Ponad połowa (51%) ankietowanych wykorzystuje YT jako źródło rozrywki i przyjemności. Prawie połowa (44,6 %) nie ma tam konta, a 20% korzysta prywatnie obserwując interesujące marki i osoby. To ciekawe, biorąc pod uwagę, że jeszcze jakiś czas temu wieszczono, że YT zastąpi Google, jako wyszukiwarkę treści.


Social media a praca prawniczek (i prawników)


Bardzo interesuje mnie to, w jaki sposób prawniczki i prawnicy korzystają z social mediów w aspekcie zawodowym. Odpowiedź na to pytanie znalazłam w moim badaniu, a także bacznie obserwując i analizując środowisko prawnicze w mediach społecznościowych.


🤔 Czy Ty też jesteś ciekawa wyników mojego badania i moich wniosków?


Jeśli zadajesz sobie pytanie, czy Twoje koleżanki i koledzy po fachu korzystają z mediów społecznościowych w swojej pracy, to mogę zdecydowanie powiedzieć, że tak. Wykorzystują media społecznościowe do pozyskiwania klientów, budowania marki osobistej, poszerzania sieci biznesowej, utrzymywania relacji zawodowych i zdobywania wiedzy w obszarze zawodowym.


🤔 A czy chcesz wiedzieć, jakie dokładnie media społecznościowe wykorzystuje Twoja konkurencja albo po prostu inne prawniczki i prawnicy?


Jeśli odpowiedziałaś TAK i umierasz z ciekawości, jak prawniczki i prawnicy wykorzystują social media, z jakich mediów korzystają i do czego te media wykorzystują, to nie może Cię zabraknąć na moim BEZPŁATNYM szkoleniu:



Jak budować markę osobistą prawniczki?



Podczas szkolenia pokażę Ci:

  • Dlaczego warto zainwestować czas i energię w budowanie i rozwijanie marki osobistej, nawet jeśli jesteś inhouse’m?

  • Czy posiadanie rozpoznawalnej marki osobistej naprawdę się opłaca?

  • Od czego zacząć budowanie marki osobistej?

  • Twarde dane, jak prawniczki i prawnicy wykorzystują social media w budowaniu marki osobistej i pozyskiwaniu klientów, których platform używają i do czego.


Opowiem o skutecznych i praktycznych sposobach:

  • Jak budować spójny wizerunek w przemyślany i konsekwentny sposób.

  • Jak dotrzeć do ludzi, aby nabrali do Ciebie zaufania.

  • Co zrobić, jeśli nie masz pomysłu o czym mówić, do kogo i gdzie.

  • Jak obrać dobrą drogę, która odda Twój charakter i indywidualne cechy zawodowe, a jednocześnie zainteresuje innych.

  • Jak social media mogą stać się Twoim sprzymierzeńcem, a nie złodziejem czasu.

30 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page